Wraptor: corebusiness uitgelicht

Daarom betrokken zij een nieuw onderkomen in Nootdorp en vroegen architect Maud van Hees van interARC  om de identiteit van het bedrijf naar het interieur te vertalen.

Het resultaat? Een ontwerp dat de industriële corebusiness van het bedrijf fraai uitlicht, terwijl de ontvangstruimten een sfeer van ingetogen luxe uitstralen. De bedrijfsvloer – hier worden de auto’s ‘ingepakt’ – kreeg een stoere industriële uitstraling. Met lichte grijstinten waardoor de werkzaamheden in de spotlight staan. Het kleurgebruik en de materialisatie van de werkplaats contrasteren met de representatieve ruimten, waar klanten worden ontvangen en de kantoren zijn gevestigd. De representatieve ruimtes zijn voorzien van een zwarte en stijlvolle ‘wrap’, een aankleding die verfijning en huiselijkheid uitstraalt.

Ook met verlichting is gespeeld om het contrast tussen de ruimtes te accentueren. Direct licht in de werkplaats en zachter licht (L14) in de stijlvolle plafonds in de representatieve ruimtes.

Architect: Maud van Hees

Foto’s: Eva Bloem